What the FAQ? (Applicaties & Website)

Frequently Asked Questions Applicaties & Website



  • 1.Applicaties
    Gebruik My-Fleet om een boot te reserveren en een schade te melden en MySportsplanner om je aan te melden voor een roei activiteit of er zelf een aan te maken. Meer info hieronder.
  • Ik wil gaan roeien! Ik moet een boot reserveren, maar hoe moet dat dan? En waarom moet dat?
    09-12-2018

    Daar gebruiken we de applicatie My-Fleet voor. Leden die geslaagd zijn voor de basisproef krijgen een user en wachtwoord om zich aan te melden op My-Fleet. Je start My-Fleet via het menu Roeien > My-Fleet op deze website of je klikt hier.
     
    Het afschrijven (=reserveren) van een boot is eenvoudig. Je vindt een handleiding onder menu "Home > Nuttig en minder nuttig nieuws" of klik hier.
     
    Moet dat, een boot reserveren?
    Als je een boot reserveert dan ben je er zeker van dat je kunt roeien. En de vereniging kan dan zien welke boten het meest gebruikt worden. Nuttige info als we de vloot willen uitbreiden of voor preventief onderhoud. Boten die vaak gebruikt worden hebben meer onderhoud nodig. De materiaal tijgers kunnen dan preventief onderhoud inplannen zodat alle boten beschikbaar blijven om in te roeien.
     
    Daarnaast kun je enkel een boot reserveren die niet uit de vaart is genomen. Een boot die uit de vaart is genomen (bv. vanwege een reparatie die nog niet is uitgevoerd) kun je niet reserveren en daar kun je dus niet mee gaan roeien. Of een boot wel of niet uit de vaart is genomen zie je alleen in My-Fleet! Ook boten die al gereserveerd zijn door andere leden kun je niet (meer) reserveren.
     
    We gaan roeien en we zien wel wie er komt. We weten dan vooraf niet met welke boten we gaan roeien. En dan? Nou, dan reserveer je net vóór je gaat roeien een boot met My-Fleet. Heb je je telefoon niet bij je? Dan pak je de tablet die in de kantine hangt. Je moet wel je user en wachtwoord weten om je aan te melden. Zo weet My-Fleet welke (soort) boten jij kunt reserveren.

  • Ik wil gaan roeien! Hoe kan ik me aanmelden?
    09-12-2018

    Daar gebruiken we de toepassing MySportplanner voor. Als je je aanmeldt voor de basisproef of je wordt lid van RV Weert dan krijg je toegang tot MySportsplanner. Je kunt je dan aanmelden om te roeien (een 'Activiteit' in MySportsplanner terminologie) maar je kunt zelf ook een activiteit aanmaken waarvoor andere leden (en uiteraard jij zelf) zich aan kunnen melden.
     
    Als je je aanmeldt in MySportsplanner dan zie je linksboven de "teams" waar jij lid van bent. Als je lid bent van meerdere teams dan moet je eerst een team selecteren. Daarna kun je je aanmelden voor een activiteit of er zelf een aanmaken.
     
    Je start MySportsplanner via het menu Roeien > MySportsplanner op deze website of je klikt hier.

  • Bootje gereserveerd, me aangemeld voor een activiteit... Ready for take off?
    09-12-2018

    Bijna. Voordat je vertrekt is het goed gebruik om te checken welke boten er op dat moment varen op "ons" vaarwater. Via het menu "Roeien > Scheepvaart tracker" op deze website kun je dat zien of je klikt hier. Alleen schepen met een transponder zijn zichtbaar. Dat zijn over het algemeen schepen van de beroepsvaart. Je ziet op de scheepvaart tracker dus de schepen die "minimaal" op "ons" vaarwater aan het varen zijn. Wel zo veilig.
     
    En kijk zeker ook nog even op buienradar om te zien hoe de weersverwachting voor de komende uren is. Via het menu "Roeien > Buienradar Weert" op deze website of je klikt hier.
     
    En niet alleen naar het scherm staren, maar gebruik vooral ook je eigen zintuigen. Kijk voor je vertrekt eens hoe de vlaggen van RV Weert er bij hangen. Die vertellen veel over wind richting en kracht. En kijk ook eens naar de lucht, dat is nog accurater dan Buienradar.
     
    En dan: Instappen en wegwezen!

  • Er is iets kapot (gegaan). Hoe meld ik dit?
    09-12-2018

    Dat doen we ook in My-Fleet. Nadat je een schade melding hebt ingevoerd wordt deze automatisch gemaild aan de materiaal beheerders van onze club. Zij gaan dan aan de slag om de schade zsm te herstellen. De beheerders houden de status bij van de reparatie in MyFleet zodat alle beheerders op de hoogte blijven.
     
    Bij het invoeren van de schade kun je aangeven of een boot uit de vaart moet worden genomen. Als je daar niet zeker van bent dan kan de beheerder dat als nog doen als de schade is ingevoerd. Een boot die uit de vaart is genomen kan niet meer gereserveerd worden (in My-Fleet). My-Fleet is dus de enige plek waar je kunt zien welke boten er gereserveerd kunnen worden.

  • De Whatsapp groepsapp van RV Weert, hoe gebruiken we (de leden) die?
    09-12-2018

    Alle leden van RV Weert zijn lid van de RV Weert Whatsapp groepsapp. Alle leden? Nope, op één na, want die heeft nog geen "wrijftelefoon"...
     
    Wat zetten we wél op de groepsapp?
    Berichten die op de groepsapp geplaatst worden moeten gerelateerd zijn aan roeien of aan RV Weert.
    Sowieso worden alle veiligheidsincidenten geplaatst, zo leren we er allemaal van.
     
    En wat zetten we er niet op?
    De groepsapp is niet bedoeld voor privé berichten of voor promotie doeleinden.

  • 2.Website
  • Ik bekijk de website op mijn mobiele device en ik zie enkel tekst maar geen foto's, hoe pas ik dit aan?
    Wil Martens09-08-2018

    Dat is eenvoudig aan te passen. Ga op je mobiele device naar de startpagina van de website www.rv-weert.nl. Scroll helemaal omlaag en klik op "Volledige site bekijken". That's it. Weer terug naar tekst?  Idem dito. Scroll op de startpagina van de website helemaal omlaag en klik op "Mobiele site bekijken". Je verbruikt dan minder data.
    Voor een gedetailleerde uitleg inclusief screenshot's klik hier .

  • Ik wil een nieuwsbericht op de website plaatsen, kan dat?

    Jazeker, mail je bericht naar webmaster@rv-weert.nl, dan wordt het bericht op de website geplaatst. Stuur als het kan ook een of meerdere foto's mee, want berichten met een foto worden beter gelezen. Geef ook aan wat de titel van het bericht is.
     
    Het bericht moet gerelateerd zijn aan roeien of aan RV Weert en moet voldoen aan de huisregels. Aangezien we die nog niet hebben, bepaalt de web nerd of het bericht wel of niet geplaatst wordt. Verder behoudt de web nerd zich het recht voor om het bericht aan te passen.

  • Ik heb een tip om de website nog beter te maken, waar kan ik dit melden?
    Wil Martens02-06-2018

    Tips om de site te verbeteren zijn van harte welkom! Stuur een mail met je tip(s) naar webmaster@rv-weert.nl. Onze web nerd gaat er dan mee aan de slag.

  • Ik krijg de inhoud van de pagina niet te zien (melding "geen rechten"), wat nu?
    Wil Martens02-06-2018

    Je krijgt de melding "U heeft geen rechten om deze pagina te bekijken.". De betreffende pagina is enkel zichtbaar voor leden van RV Weert. Dus? Lid worden!
    Niet alleen kun je dan de pagina bekijken, maar je kunt ook heerlijk roeien op de Zuid-Willemsvaart in Weert. En daarna gezellig een kopje koffie of een pilsje drinken met mede leden op ons riante terras.

  • Ik zie een fout op de website, waar kan ik dit melden?

    Volgens onze web nerd is dit onmogelijk. Mocht het onmogelijke toch optreden, stuur dan een mail naar webmaster@rv-weert.nl. Vermeld: de dag en het tijdstip waarop het probleem zich voordeed, de foutmelding, de pagina waarbij de fout optrad en hoe de fout te reproduceren is (bv. "ik klikte op de link "blablabla" en toen verscheen de foutmelding.").

  • Ik wil me aanmelden op de site, maar ik krijg de melding "user is locked", wat moet ik doen?
    Wil Martens30-05-2018

    Stuur een mail naar webmaster@rv-weert.nl en vermeld je user id en geef aan dat je ge-locked bent. De webmaster bepaalt dan of jouw user ge-unlocked wordt en hij/zij zal jou hierover informeren.